15 minuter Bibel om dagen i 1 år

Vill du komma närmre Gud? Vill du upptäcka hans kärlek, se djupet av hans godhet och växa i tro på hans nåd? Vill du följa Jesus i vardagen och leva hand i hand med honom? Vill du bli formad, utmanad och tröstad av den Helige Ande?

Då har ELU har ett tips till dig. Vi har inte kommit på det själva, men det gör det bara ännu bättre. Det är något som miljontals kristna genom århundraden har fått upptäcka och förvandlas av. Vi kan inte räkna upp alla stories som finns om vilken glädje, kraft och tro det har gett.

Du har fått en fantastisk möjlighet att bli en av alla dem som får vara med om detta. Hur? Jo, därför att Gud har talat och fortfarande talar! Hans ord är det mest kraftfulla och fantastiska som finns, med det skapade Gud hela universum och med det vill han ge liv också in i ditt liv!

Låt oss därför presentera:


Detta är inget annat än en rörelse av unga människor som längtar efter Gud och som söker honom där han lovat att möta oss – i Bibeln. Vi vill uppmana och utmana dig att haka på! Bibeln är fantastiskt, men många har aldrig fått upptäcka det. Kanske är detta året du du får upptäcka glädjen i att få leva med och läsa Guds Ord?

Det hela är mycket enkelt. Det sägs att om man läser Bibeln en kvart om dagen så läser man ut den på ett år. Så det du ska göra är bara att en gång om dagen ställa en klocka på 15 minuter, plocka fram din Bibel, be en bön och börja läsa! Gud talar ibland så att vi märker det och ibland utan att vi gör det. Men Guds ord är levande och verksamt och kommer förvandla dig.

Bland alla deltagare lottas ett riktigt fett pris ut när ett år har gått. Vi kan avslöja att det har att göra med något som är det mest kraftfulla och fantastiska som finns. Om man missar någon dag ibland gör inget – sånt är livet. Det här handlar om att du ska få komma närmare Gud, inte ett projekt att faila eller vinna.

Signa up här nedanför, join the movement, och ge dig ut på en fantastiskt resa tillsammans med Gud!